€he New York Times

Chinese Solar Companies Tied to Use of Forced Labor

A new report shows some of the world’s biggest solar companies work with the Chinese government to absorb workers
from Xinjiang, programs that are often seen as a red flag for forced labor.

Solar panels in Clovis, Calif. Together, the solar companies named in the report
supply most of the raw materials for solar panels on rooftops and utility energy
projects in the United States, Europe and elsewhere. Chang W. Lee/The New York Times

@ g By Ana Swanson and Chris Buckley

Published Jan. 8, 2021 Updated Jan. 28, 2021

In a flat, arid expanse of China’s far west Xinjiang region, a solartechnology company welcomed laborers from a rural area

650miles away, preparing to put them to work at GCL-Poly, the world’ssecond-largest maker of polysilicon.

The workers, members of the region’s Uighur minority, attended aclass in etiquette as they prepared for their new lives in
the solarindustry, which prides itself as a model of clean, responsiblegrowth. GCL-Poly promoted the housing and training it

offered itsnew recruits in photographs and statements to the local newsmedia.

But researchers and human rights experts say those positiveimages may conceal a more troubling reality — the persecution
ofone of China’s most vulnerable ethnic groups. According to a reportby the consultancy Horizon Advisory, Xinjiang’s rising
solarenergy technology sector is connected to a broad program ofassigned labor in China, including methods that fit well-
documented patterns of forced labor.

Major solar companies including GCL-Poly, East Hope Group,Daqo New Energy, Xinte Energy and Jinko Solar are named
in the Horizon Advisory, which specializes in Chinese-language research.

Though many details remain unclear, those signs include acceptingworkers transferred with the help of the Chinese
government fromcertain parts of Xinjiang, and having laborers undergo “military-style” training that may be aimed at
instilling loyalty to China andthe Communist Party.

The Chinese government disputes the presence of any forced laborin its supply chains, arguing that employment is
voluntary. Thecompanies named in the report either did not respond to requestsfor comment or denied any role in forced
labor.

In a statement, a representative for the Chinese Embassy inWashington called forced labor in Xinjiang “a rumor created by
afew anti-China media and organizations,” adding that all workersin Xinjiang enter into contracts in accordance with

i

Chinese laborlaw. “There is no such thing as ‘forced labor,” the representativesaid.

The report adds to a growing list of companies that have beenaccused of relying on coerced labor from Uighurs and other
ethnicminorities in China, either in their own factories or those of theirsuppliers.

The United States and other governments have becomeincreasingly vocal about forced labor in Xinjiang, including naming
and shaming major corporations that operate in theregion. The Trump administration has imposed sanctions on dozens of
companies and individuals for their role in Xinjiang,including banning some exports from the region, which is also amajor

producer of cotton. On Dec. 2, it banned imports made withcotton produced by the Xinjiang Production and Construction

Corps, a paramilitary group that American officials say uses forcedlabor.

Congress is also considering sweeping legislation that would banall products with materials from Xinjiang unless companies
certifythat the goods are made without forced labor.

John Ullyot, the spokesman for the National Security Council, said that China’s campaign of repression in Xinjiang
involved “state-sponsored forced labor” and that the United States would “not becomplicit in modern day slavery.


https://www.nytimes.com/by/ana-swanson
https://www.nytimes.com/by/chris-buckley
https://www.nytimes.com/by/ana-swanson
https://www.nytimes.com/by/chris-buckley
https://www.nytimes.com/2021/01/20/world/asia/china-genocide-uighurs-explained.html
https://kuaibao.qq.com/s/20200323A0ER3700?refer=spider
https://www.nytimes.com/2021/06/24/us/politics/china-forced-labor-solar.html
https://www.nytimes.com/

“The administration has taken unprecedented actions to preventChina from profiting off of its horrific human rights
abuses,” hesaid.

Together, the solar companies named in the report supply morethan a third of the world’s polysilicon, which is refined
from rockand turned into the solar panels that end up on rooftops and utilityenergy projects, including those in the United
States and Europe.

Government announcements and news reports indicate that solarcompanies often take in assigned workers in batches of
dozens orfewer, suggesting that the transfers are a small part of their overallwork force. Still, the assertions from Horizon
Advisory imply thatmuch of the global solar supply chain may be tainted by anassociation with forced labor. Such charges
could hurt itsprogressive image and risk product bans from Washington.

GCL-Poly, Daqo New Energy, Xinte Energy and East Hope Groupdid not respond to multiple requests for comment.

Ian McCaleb, a spokesman for Jinko Solar, said the company “strongly condemns the use of forced labor, and does not
engage init in its hiring practices or workplace operations.” He said that ithad reviewed the claims in the Horizon report
and “found that they do not demonstrate forced labor in our facilities.”

China carries out a vast program of detention and surveillance of Uighurs, Kazakhs and other minorities in Xinjiang.

Up to a million or more minorities may have been detained in indoctrination camps and other sites where they are forced
to renounce religious bonds, and risk torture, assault and psychological trauma, Uighurs abroad and human rights groups
say.

The Xinjiang government has promoted the labor transfer programs in parallel with the re-education camps, efforts that
have ramped up drastically under the current leader, Xi Jinping. The government has uprooted many from farms to work

in factories and cities, in the belief that steady, supervised work can pull minorities out of poverty and break down cultural
barriers. Workers may have little choice but to obey local officials who oversee their move to distant towns and industrial
zones to fulfill government-set quotas.

An internment camp in Xinjiang that local officials have portrayed as a vocational training center. Thomas Peter/Reuters

The growing scrutiny of the region has already prompted changes among some companies whose supply chains are
entangled in these programs. Many textile and apparel companies that use cotton or yarn from Xinjiang have severed
ties, including Patagonia, Marks and Spencer and H&M.

The solar sector could face similar pressure. The industry has deep ties to Xinjiang, which accounts for about 40 percent
of global polysilicon production, said Jenny Chase, the head of solar analysis at BloombergNEF. Xinjiang’s polysilicon
production increased rapidly over the past decade, mostly because of cheap electricity from local coal plants and other
government support, Ms. Chase said.

That expansion has helped Chinese companies dominate foreign competitors, including in the United States. China
produced 82 percent of global polysilicon in 2020, up from 26 percent in 2010, according to data from IHS Markit, while
the U.S. share of production shrunk to 5 percent from 35 percent.

“I am concerned that forced labor may have been used in Xinjiang,” said Francine Sullivan, the vice president for
business development at REC Silicon, a Norwegian polysilicon manufacturer with operations in the United States. The
company shut a facility in Washington State, despite surging overall U.S. demand.


https://www.nytimes.com/live/2020/12/02/business/us-economy-coronavirus#us-announces-another-ban-on-imported-cotton-from-chinas-xinjiang-region
https://www.nytimes.com/

Xinjiang is known for low safety and environmental standards, Ms. Sullivan said, and forced labor “may be just part of the
incentive package.”

Xiaojing Sun, a senior research analyst at Wood Mackenzie, said solar companies were starting to investigate their exposure
to Xinjiang and reconfigure their supply chains to avoid the region if possible.

In a note to investors in October, analysts at Roth Capital Partners said the solar sector faced a “heightened risk of
disruption” because of its ties to Xinjiang.

“Investors are getting nervous,” Ms. Sun said.

The Solar Energy Association, the largest industry association in the United States, has called human rights abuses in
Xinjiang “reprehensible” and strongly encouraged companies “to immediately move their supply chains out of the region.”

Since unfettered on-the-ground access to Xinjiang for foreign journalists and researchers is virtually impossible, the
Horizon Advisory researchers do not provide direct testimony of forced labor. Instead, they present signs of possible
coercion from Chinese-language documents and news reports, such as programs that may use high-pressure recruitment
techniques, indoctrinate workers with patriotic or military education, or restrict their movement.

The report documents GCL-Poly accepting “surplus labor” from a rural region of Xinjiang last year. In 2018, according to an
article on China Energy Net, a local news site, one of GCL-Poly’s subsidiaries also accepted more than 60 such workers.

Alocal subsidiary of Jinko Solar, Xinjiang Jinko Energy Co., received state subsidies for employing local Xinjiang labor,
including at least 40 “poor workers from southern Xinjiang” in May, according to a local government announcement from
July 2020 cited by Horizon Advisory.

On its public WeChat account, East Hope Group said that it had “responded to the national Western Development Call and
actively participated in the development and construction of Xinjiang,” including constructing a polysilicon project in
Changji prefecture in 2016, the Horizon report said.

That same year, according to a Chinese news report cited by Horizon, Xinjiang’s Yarkand County signed a “labor export
cooperation framework agreement” with a subsidiary named East Hope Group Xinjiang Aluminum Company.

Another subsidiary of East Hope, Xinjiang East Hope Nonferrous Metals Co., “accepted 235 ethnic minority employees
from southern Xinjiang,” who were given training to make up for “low educational qualifications, weak national language
skills and insufficient job skills,” according to a report on the company’s website.

According to Horizon Advisory, several solar companies also have ties to the Xinjiang Production and Construction Corps,
which has been penalized by the Trump administration. In its 2018 financial report, Daqo New Energy said its Xinjiang
facilities benefited from a lower cost of electricity because the regional grid is operated by a division of the Xinjiang
Production and Construction Corps.

Amy Lehr, the director of the Human Rights Initiative at the Center for Strategic and International Studies, said that work
programs that draw on Xinjiang minorities and offer companies subsidies for employing them are a “red flag” for forced
labor.These programs may restrict workers from quitting, traveling or participating in religious services, pay less than
minimum wage, and involve harsh or unsafe work conditions, as well as the threat of detention, according to Ms. Lehr’s
research.

“The concern is that there is a potential for coercion, because of the level of surveillance and fearfulness,” Ms. Lehr said.
Companies that source products from the region have “no way of knowing that you're not being connected to forced labor,”
she said.

Nathan Picarsic, a founder of Horizon Advisory, said what the firm had documented was likely “just the tip of the iceberg.”
If Americans are buying solar panels made with materials from these Chinese companies, he said, “I would say you are
complicit in perpetuating this Chinese industrial policy that suppresses and disenfranchises human beings.”

Ana Swanson is based in the Washington bureau and covers trade and international economics for The New York Times. She previously worked at The Washington
Post, where she wrote about trade, the Federal Reserve and the economy. @AnaSwanson

Chris Buckley is chief China correspondent and has lived in China for most of the past 30 years after growing up in Sydney, Australia. Before joining The Times in 2012,
he was acorrespondent in Beijing for Reuters. @ChuBailiang


https://www.nytimes.com/

